"Ya Allah, Jangan Kau Condongkan Kami Kepada Kesesatan Setelah Engkau Memberikan Petunjuk dan Hidayah Mu Kepada Kami"- Al-imran : 8

Pages

Ramadhan Kembali lagi...

Salamalaik..

Alhamdulillah..bahang Ramadhan amat dekat dirasai..Insyaallah malam ini bermula kembali umat Islam menunaikan solat terawikh dan berpuasa keesokan harinya..alhamdulillah kembali semula bulan yang penuh rahmat, penuh pengampunan dan insyaallah bulan yang sentiasa dalam keberkatannya..

Sama2 kita merebut peluang untuk menambahkan amal ibadat kita di bulan Ramadhan ini.Insyaallah

"Hai manusia! Telah datang kepada kamu satu bulan yang mulia, bulan rahmat... dimana bulan ini mewajibkan kamu berpuasa di siang hari dan sukarela bersolat pada malamnya. Barangsiapa yang mendekati Allah dengan melakukan segala amalan sunat di bulan ini akan menerima ganjaran seperti melakukan amalan wajib di lain hari. Ini merupakan bulan kesabaran dan kesabaran itu imbuhannya syurga. Ini juga bulan sedekah dan bulan dimana rezeki orang beriman bertambah..." (Diriwayatkan Ibn Khuzaymah).



Puasa bukan hanya sekadar menahan lapar dan dahaga, jadikanlah ia puasa yang penuh bermakna buat kita, puasa luar dan dalam. Mg kita semua dapat menikmati malam lailatul qadar pada kali ini..
Selamat berterawikh, Selamat bersahur, Selamat menambahkan amal ibadat dan Selamat berbuka...
SALAM RAMADHAN!!!

0 comments:

Post a Comment

"Hidup Ini segalanya Indah, Dengki dan Dendam Kesumat Musnah, Biar Keikhlasan Berbicara di Dada Hati Luas Saujana"