"Ya Allah, Jangan Kau Condongkan Kami Kepada Kesesatan Setelah Engkau Memberikan Petunjuk dan Hidayah Mu Kepada Kami"- Al-imran : 8

Pages

Bermujahadahlah..

"Tunjukkan kami ke jalan yang lurus" -Al-Fatihah :5
.
Mujahadah lah kita dalam setiap perkara..pasti itu semua ada hikmahnya. Hidup ini sentiasa dilimpahi dengan rahmat dan diselitkan dengan ujian2 yang sepatutnya menjadikan kita makin taqarrub padaNya.
.
Serahkan seluruh masa dan perjalanan hidup kita padaNya setelah kita sungguh2 berusaha, pasti itu yang terbaik untuk kehidupan kita kelak.
.
“Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka gembira dan beroleh keredhaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya.” (Al-'Ankabut:69)
.
Mujahadah juga syarat kita mendapat petunjuk, jadi bermujahadahlah. Mujahadahlah dengan segala nafsu yang menggelodak dalam diri kita, agar semua yang kita lakukan atau perkatakan semuanya datang dariNya.
Moga segala yang berlaku terbaik untuk semua.
.
wallahualam

0 comments:

Post a Comment

"Hidup Ini segalanya Indah, Dengki dan Dendam Kesumat Musnah, Biar Keikhlasan Berbicara di Dada Hati Luas Saujana"